اهمیت استفاده از ماهی در رژیم غذایی زنان باردار | تغذیه سالم

زنان باردار و شیرده و کودکان باید مصرف ماهی با درصد پایین جیوه رو در رژیم غذاییشان زیاد کنن

در گذشته سازمان غذا و دارو و سازمان حفظ محیط زیست کمترین اندازه مصرف ماهی رو به کودکان زنان شیرده و زنائی که قصد باردار شدن رو دارن پیشنهاد کردن. الان این سازمانها بیشترین اندازه مصرف ماهی رو واسه بهتر شدن وضعیت سلامتی به این افراد پیشنهاد می کنن.

در نسخه به روز شده این سازمان در مورد پیشنهاد به مادران باردار و شیرده اومده که اونا باید به شکل هفتگی بین ۸ تا ۱۲ اونس نوعای جورواجور ماهیهایی رو که درصد جیوه اونا پایینه مصرف کنن.

اسنفان اوستراف یکی از محققان فعال سازمان غذا و دارو میگه در گذشته خیلی از زنان در طول دوره بارداری مصرف ماهی رو محدود کردن و یا از دادن ماهی به کودکانشون دوری کردن.

اوستراف میگه” علم امروزه به ما میگه که محدود کردن مصرف ماهی در زمان بارداری و یا تغذیه نکردن کودکان با ماهی مساویه با حذف خیلی از مواد مغذی که می تونن تاثیر مثبتی روی حفظ سلامت و پیشرفت و رشد ما دارا باشن”.

آلیسا رامسی سخنگوی موسسه رژیم غذایی و مواد مغذی در آمریکا میگه” ماهی منبع بسیاری ازمواد مغذی بسیار مهم مانند پروتئین و امگا ۳ه که مادران شیرده و باردار به اون نیاز دارن و جای بسی خوشحالیست که سازمان غذا و دارو مصرف بیشتر اونو به زنان و کودکان پیشنهاد کرده. با افزایش مصرف ماهی بمنظور جلوگیری از مسمویت باید ماهیانی رو انتخاب کنین که اندازه آلودگی اونا به جیوه کمتر باشه”.

آنجلا بیانکو استادیار دانشکده پزشکی نیویورک به Healthline گفت : “من با این یافته ها موافقم و خوشحالم که سازمان غذا و دارو این غذاها رو پیشنهاد کرده. ماهی منبع بسیار غنی اسیدهای چرب است که واسه رشد بسیار مهم هستن و هیچ منبع غذایی دیگری این مقداراسید چرب رو واسه بدن جفت و جور نمی کنه”.

مصرف غذاهای دریایی در زنان باردار پایینه

یکی از تحلیل کنندگان سازمان غذا و دارو با بررسی بیشتر از ۱۰۰۰ زن باردار به این نکته فهمید که درزمان ماه های اخیر۲۱ درصد از اونا هیچ نوع ماهی مصرف نکرده ان و کسائی هم که ماهی مصرف کردن بسیار کمتر از اون مقداری بود که سازمان غذا و دارو پیشنهاد کرده بود.واقعا نصف این زنان کمتر از ۲ اونس در هفته و ۷۵ درصد کمتر از ۴ اونس در هفته ماهی مصرف کرده بودن.

نانسی استونر دستیار فعال سازمان حفظ محیط زیست در اداره آب میگه” مصرف ماهی با درصد پایین آلودگی جیوه داری خواص زیادیه”. استونر اضافه می کنه” این مقاله به روز شده این امکان رو به مادران میده که نوع و مقدار درست غذا رو در یکی از مهمترین دورانهای زندگی خود و فرزنانشان انتخاب کنن”.

از خوردن ۴ نوع ماهی دوری کنین و مصرف ماهی تونا رو کم کنین

سازمان غذا و دارو مصرف ۴ نوع ماهی رو که درصد جیوه اونا بالاست واسه مادران باردار و شیرده ممنوع کرده این ماهیها شامل: ماهی شمشیری، کوسه، و شاه ماهی هستن. هم اینکه این مقاله مصرف ماهی تونا رو به ۶ اونس در هفته محدود می کنه.

ماهیهایی که دارای کمترین اندازه آلودگی جیوه هستن شامل: میگو، قزل آلا، و تونای کنسرو شده.

.

منبع : alamto.com

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه
  • هستن؟
  • » مصرف این ماهیا واسه زنان باردار فاجعه به بار می آورد

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو