اهمیت تغذیه با سبزی های مختلف | ورزش

گوستاو بادل قسمت بزرگ موفقیت خود رو به برنامه غذایی پر از سبزی نسبت میده گوستاو بادل میگه اگه بخوام یه نکته مهم تغذیه رو به ورزشکاران جوون پرورش اندام قید کنم در این موضوع خلاصه می شه که هر روز مقدار زیادی سبزی رو در رژیم غذایی خود گذاشته و از اون تغذیه کنن

اهمیت تغذیه با سبزیای جور واجور

جای بسی خوشبختیه که من جزو طرفداران پروپاقرص سبزی هستم این مسئله در حالی اتفاق میفته که خیلی از ورزشکاران پرورش اندام به مصرف سبزی علاقه ای ندارن به خاطر همین اونو از رژیم غذایی خود حذف کرده یا بعضی وقتا مصرف می کنن.

در تموم وعده های غذایی از سبزی استفاده می کنم بطوری که همراه با ناهار وشام سبزی می خورم حتی اگه قرار باشه واسه صبحونه املت بخورم بازم از سبزی استفاده میکنم به نظر من علاقه و اشتیاق زیادم نسبت به گروه غذاهای پر از مواد مغذی که در خونواده من جنبه وراثتی داره در پورتوریکو زندگی میکنم هر چند از دوران بچگی به زبون اسپانیایی صحبت میکنم اما پدر بزرگ و مادر بزرگم هر دو ایتالیایی هستن ایتالیاییا در تموم ایام سال از سبزی تغذیه میکنن البته به غذاهای ایتالیایی علاقه زیادی دارم اما وقتی که ماکارونی می خورم اصلا احساس خوبی ندارم

به خاطر همین بیشتر از خوردن ماکارونی طفره میرم از همون دوران خردسالی از خونواده ام یاد گرفتم که در تموم وعده هایی غدایی خود از سبزی استفاده کنم البته تغذیه از سبزی فقط به زمان شرکت در مسابقه محدود نمی شه چون وقتی که در خارج از فصل مسابقه بسر می برم هم بازم این ماده حیابی رو در برنامه غذایی خود می گنجانم در خارج از فصل مسابقه از همه سبزیا و حتی شکلای جور واجور نشاسته ای اون تغذیه میکنم ذرت شیرین نخود فرنگی و هویج از جمله سبزیایی نشاسته ای هستن البته وقتی که خود رو واسه شرکت در مسابقه آماده میکنم مصرف کربوهیدراتا رو قطع کرده و از سبزیای نشاسته ای هم تغذیه نمیکنم اما مصرف سبزیای کم کالری و پر از فیبر هیچوقت قطع نمی شه یعنی من در تموم سال از کلم بروکسل و اسفناج تغذیه میکنم این مسئله در مرحله قبل از مسابقه هم صدق می کنه .

اگه آدم در تموم ایام از سبزی تغذیه کنه احساس بهتری پیدا میکنه به خاطر همین وقتی که تحت رژیم غذایی قرار می گیرم به اندازه بقیه ورزشکاران پرورش اندام عذاب نمیکشم وقتی که در مرحله کاهش کالری مصرفی قرار می گیرین سبزی به شما کمک میکنه تا احساس سیری کنین در واقع همیشه غذا می خورید و هر گز احساس گرسنگی در شما بوجود نمیاد البته سبزیا شامل مقدار معینی کربوهیدرات هم هستن اما به خاطر عامل فیبری موجود در خود هیچوقت به اندازه بقیه غذایهای کربوهیدرانی روی مقدار انسولین تاثیر نمی ذارن

بادل عقیده داره رژیم غذایی پر از سبزی به ورزشکار کمک میکنه تا عمل جذب غذاهای پروتئینی رو بهتر بکنه یعنی همون غذاهایی که به خاطر رشد عضلات و ایجاد حالت پایداری در اونا مصرف میکنه در این مورد میگه وقتی که سبزی میخورید دیگه مجبور نیستین پروتئین زیادی استفاده کنین چون سبزی کمک میکنه تا از هر گرم پروتئین بهره بیشتری بگیرین

سبزی فقط به افزایش سلامت فردی کمک نمی کنه بلکه پوست رو هم در شرایط بهتر و مطلوب تری قرار میده در واقع ظاهر ورزشکار پرورش اندام در صحنه مسابقه تعیین می کنه که از چه عنوانی بهره مند می شه وقتی که مقدار زیادی سبزی می خورید مواد مغذی لازم رو در اختیار بدن قرار می دید در نتیجه خوب از عهده اجرای تموم فرایندای لازم بدن بر میاید پوستم در مقایسه با خیلی از ورزشکاران پرورش اندام در شرایط بهتری قرار داره با اینکه ۴۰سال دارم اما پوستم سرحال تر از سن واقعی ام نشون میده این مسئله هم فقط به رژیم غذایی خاص ای که تحت اون قرار دارم مربوط می شه در واقع این رژیم غذایی پر از چربیای سالم و سبزیای مختلفه

به هر حال اگه شمام دوست دارین تحت برنامه غذایی مخصوص پرورش اندام قرار بگیرین حتما به پیشنهادای فوق عمل کرده و در همه وعده های غذایی خود از سبزی تغذیه کنین

منبع :

پاسخی بگذارید

بستن منو