اهمیت تعیین زمان برای خوردن میوه | سبزیجات

میوه خوردن د زمانای مشخص به نفع سلامتی شماس پیشنهاد می کنیم هیچوقت مصرف میوه رو یادتون نره و بدنتون رو از املاح و موادمعدنی اونا بی نصیب نکنین چون در افزایش روند سلامتی تون نقش زیادی دارن

با خوردن میوه در ساعات اولیه صبح، انرژی و مواد مغذی فوری و کافی در اختیار بدنتون قرار می دید تا در طول روز ازش استفاده کنه. این افزایش انرژی و کاهش گرسنگی شما رو خوشحال تر و سرحال تر نگه می داره و رفتارای بهتری دارین

بهترین زمان خوردن میوه

شکی نیس که خوردن میوه واسه شما خوبه؛ این پیامیه که از همون سالای اول عمر به ما منتقل شده. با این حال زمانایی هست که بدن ما بهتر می تونه میوه رو به بهترین و موثرترین حالت ممکن هضم و جذب کنه.

یادتون باشه بدن شما روزانه به ۳ تا ۴ وعده میوه نیاز داره که برابر تقریباً ۲ تا ۲ و نیم فنجون میوه در روزه.

میوه به این دلیل که فروکتوز زیادی داره بهتره صبح بعد از اینکه بدن یه خواب شبونه داشته و حالا نیاز به تقویت و رسیدگی داره مصرف شه. اگه میوه رو قبل از خواب بخورین، قند زیاد اون مانع خواب راحت شما می شه. میوه به وسیله سیستم گوارش بدن خیلی راحت هضم شده و مواد مغذی اون جذب می شه، پس باید میوه رو دقیقاً وقتی بخورین که به انرژی نیاز دارین، مثلاً صبح بعد از بیدار شدن یا قبل از ناهار.

بعد از خوردن میوه، ۱ تا ۲ ساعت صبر کنین تا به طور کاملً هضم شه و بعد وعده غذایی تون رو بخورین. با این کار، نفخ نمی کنین و احساس ناخوشایندی در معده تون دارین، ً روده پاک شده و آماده منبع غذایی بعدی می شه.

میوه رو هیچوقت همراه با غذا میل نکنین

شاید شنیده باشین که می گن همراه میوه چیزی جز میوه نخورین! هرچند خوردن سالاد میوه کار درستیه اما تا وقتی که عناصر غیر میوه ای زیادی همراه با این سالاد نباشه. اگه مقدار غذای زیادی رو از منابع جورواجور همراه با میوه بخورین، روند گوارش کندتر از حالت طبیعی می شه. مثلاً ایرادی نداره اگه اسموتی رو همراه با یه یا دو تیکه میوه یا مقداری شیر نارگیل یا شیربادام و یا سبزیجات استفاده کنین، اما نوشیدن اسموتی همراه یه وعده غذایی اشتباهه. همیشه هم از شیر در اسموتیای تون استفاده نکنین، بعضی وقتا هم می تونین آب رو جانشین شیر در اسموتی کنین تا فشار کمتری به گوارشتان وارد شه.

به چه دلیل خوردن میوه در زمانای پیشنهاد شده به نفعتونه؟

با خوردن میوه در ساعات اولیه صبح، انرژی و مواد مغذی فوری و کافی در اختیار بدنتون قرار می دید تا در طول روز ازش استفاده کنه. این افزایش انرژی و کاهش گرسنگی شما رو خوشحال تر و سرحال تر نگه می داره و رفتارای بهتری دارین

با خوردن میوه در ساعات اولیه صبح، انرژی و مواد مغذی فوری و کافی در اختیار بدنتون قرار می دید تا در طول روز ازش استفاده کنه. این افزایش انرژی و کاهش گرسنگی شما رو خوشحال تر و سرحال تر نگه می داره و رفتارای بهتری دارین. این امتیاز به شما کمک می کنه تا واسه اهداف ورزشی تون بیشتر تلاش کنین، با بقیه تعاملات مفیدتری داشته باشین و به درد بخور بودن تون بالا بره. به غیر از این فواید، خوردن میوه واسه کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آلتان هم خوبه! و بهتر می تونین به اندام مطلوبتان برسین. میوه ها شامل مواد مغذی، فیبر و کربوهیدراتای سالم بیشماری هستن که بدنتون رو در طول روز سرحال و سرحال نگه می دارن.

میوه های متفاوت، ارزش غذایی متفاوتی هم دارن، بیشتر اونا ویتامین ث زیادی دارن اما می دونستین آووکادو، ویتامین کا، ب ۵، ب ۶، و ویتامین ای و پتاسیم و فولاد بیشتری داره؟ با مصرف ترکیبی از میوه های جورواجور، بدنتون می تونه طیف بزرگی از مواد مغذی سالم مورد نیازش رو دریافت کنه. موز، پتاسیم بسیار زیادی داره و می تونه خطر فشارخون بالا و سکته مغزی رو واقعاً کم کنه. اگه دوست دارین تجربه ای متفاوت داشته باشین، خربزه درختی (پاپایا) هم لذیذه و هم شامل پاپائین! پاپائین واسه بهبود کارکرد گوارش بسیار عالیه.

اگه نسبت به زمان ایده آل میوه خوردن بدونین و اینکه به چه دلیل نباید همراه غذا میوه بخورین، راه تغذیه سالم و زندگی لذتبخش و خوشحال رو بهتر و سریع تر طی می کنین.

منبع :

پاسخی بگذارید

بستن منو